Deklaracja dostępności
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.podgik.poznan.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszytskie treści są zgodne z załącznikiem ustawy.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności..
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do samodzielnego badania dostępności cyfrowej strony internetowej .
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Raport o stanie zapewnienia dostępności 2021 r.- pdf [149 kB]
Raport o stanie zapewnienia dostępności 2025 r. - pdf [476 kB]
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agata Hoedt, Adam Koszuta - adres mail dostepnosc.cyfrowa@podgik.powiat.poznan.pl lub telefonicznie 61 62 19 647.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Dyrektor Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej ,
- Adres: ul. Franowo 26, 61-302 Poznań,
- mail: sekretariat@podgik.powiat.poznan.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu nie obsługuje i nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Zarządcą budynku jest Powiatowy Ośrodek dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej z siedzibą w Poznaniu.
Do budynku prowadzi 1 wejście główne usytuowane od ul. Franowo 26 oraz wejście boczne z parkingu. Wejścia zostały zaprojektowane z dopuszczalną 2-cm różnicą poziomów.
Wszystkie kondygnacje są dostosowane na potrzeby osób niepełnosprawnych. Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim są dostępne szerokie korytarze i wejścia do pomieszczeń. Na każdym poziomie znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Na parterze znajdują się toalety ogólnodostępne dla klientów.
Budynek wyposażony jest w windę dostosowaną dla osób niepełnosprawnych. Elementy sterujące z podświetleniem oraz oznaczeniem w alfabecie Braille’a umiejscowione w sposób umożliwiający łatwą obsługę. Komunikaty dźwiękowe sygnalizujące na którym poziomie znajduje się winda.
Parking zlokalizowany na tyłach budynku dysponuje dwoma wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych. Wjazd jest udostępniony poprzez zgłoszenie ochronie – domofon przed szlabanem – która pokieruje najkrótszą drogą do budynku. Do wszystkich pomieszczeń w budynku można wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym. W budynku znajduje się pętla indukcyjna.
Nie ma możliwość skorzystania z usług tłumacza migowego.
Lokalizacja Wydziałów na poszczególnych piętrach budynku:
Na parterze znajduje się:
• Kancelaria,
• Wydział Obsługi Wniosków,
• Sala obsługi klienta -prowadzona jest obsługa klienta z zakresu obsługi wniosków o wydanie wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGIK, oraz obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych.
Klient pobiera wydruk z biletomatu. Obsługa biletomatu polega na dotykowym wybraniu tematu wizyty i wygenerowania jej numeru. Na sali obsługi klienta umieszczone są monitory z głośnikami. Klient otrzymuje informacje wizualną i głosową wskazującą stanowisko obsługi.
Na pierwszym piętrze mieści się:
• Inspektor Ochrony Danych,
• Wydział Informatyki,
• Wydział Koordynacji Projektów,
• Wydział Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
• Wydział Ewidencji Gruntów i Budynków.
Na drugim piętrze mieści się:
• Gabinet Dyrektora,
• Gabinet Zastępcy Dyrektora,
• Sekretariat,
• Główny Księgowy,
• Wydział Finansów,
• Wydział Systemu Informacji Przestrzennej,
• Wydział Administracyjny,
• Wydział Organizacyjny i Kadr,
• Wydział Orzecznictwa Administracyjnego,
• Sale konferencyjne.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Wnioskowanie o tłumacza polskiego języka migowego : BRAK
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności : BRAK